דוברו של לפיד הודיע כי יסרב למילואים; לפיד גינה

איתי גדסי 2 Comment on דוברו של לפיד הודיע כי יסרב למילואים; לפיד גינה

ראש האופוזיציה יאיר לפיד נענה לקריאת ראש הממשלה וגינה את הודעת דוברו לשעבר שהצהיר כי לא יתייצב לשירות מילואים: "מתנגד לכל סרבנות"

צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד גינה הערב (ראשון) את החלטתו של יועצו לשעבר רועי קונקול שלא להתייצב לשירות מילואים, במחאה על הרפורמה המשפטית.

"‏איני מסכים עם החלטתו של דוברי לשעבר רועי קונקול לא לבוא לשירות מילואים", כתב לפיד. "צה״ל הוא צבא העם ואני מתנגד לכל סרבנות. עוד אתווכח איתו על זה רבות, אבל אני אוהב אותו ויודע שגם אם הוא טועה הוא עושה את זה מפטריוטיות ומחרדה אמיתית לגורל המדינה".

מוקדם יותר כתב קונקול: "אני כותב את המילים בלב כבד. אחרי שראיתי את דף המסרים של השלטון. מביבי ומטה דרך השופרות שלו, מנסה להשחיר את הטייסים ואת אחיי המילואימניקים. אחרי שקראו לנו אנרכיסטים וטרוריסטים, אחרי שהם מפרקים את מדינת ישראל לא נותר בי עוד ספק – לא אעשה מילואים תחת שלטון שמנסה להרוס אותנו ולא אעשה מילואים במדינה לא דמוקרטית".

הוא ציין "יש לי מילואים שבוע הבא. כן גם אני מתנדב. עד היום באמת שלא ידעתי מה לעשות. נקרעתי בין המחויבות שלי כבר למעלה מ-20 שנים לבין הידיעה הברורה שאני לא מתכוון לשרת מדינה שאינה דמוקרטית. זו לא ישראל יותר ואני לא מתלבט יותר.

לדבריו "ערכי הבסיס שהיוו קו מחבר של הזהות שלנו נחרבים על ידי אינטרסים של קבוצות פונדמנטליסטיות שחברו לאדם חלש שרוצה רק לא לשבת בכלא.

"אין מדינה יהודית ללא דמוקרטית. אין ישראל ללא שלטון חוק שווה לכולם. אין מדינה ללא איזונים ובלמים בין מוסדות השלטון. אין שום איום גדול יותר על החיים שלנו.

"אנשים שלא שרתו יום בחייהם ותומכים בממשלה שהמדיניות המוצהרת שלה היא לשחרר מגזרים מסוימים משירות צבאי, אין להם את הבסיס המוסרי והערכי להביע את דעתם בכלל. להתנגד לדיקטטורה זאת חובה ערכית וזה המילואים הכי חשובים שאני יכול לעשות", כתב.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו קרא בתגובה ללפיד: "אני קורא ללפיד לגנות את הסרבנות של יועצו הקרוב ולהבהיר לכולם שאין לסרבנות ולפוליטיזציה של צה״ל שום מקום בקרבנו. סרבנות פוגעת בצה״ל ובביטחון ישראל ואין לה שום מקום בקרבנו".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    תפסיקו לעבוד עלינו בעינים. כולנו יודעים מה אתם עושים במילואים אולי עשרה אחוז מהימים אתם במילואים וכל יתר הימים אתם עושים ביזנס אני מכיר אותכם גם אני הייתי בקבע וראיתי מה אתם עושים משחקים אותה קרביים עדיף שלא תבואו ככה המדינה תרוויח

  2. 1

    היה צריך לגנות אותם אישי ציבור שנתנו את הרעיון לסרבנות ודחפו לכך לפיד משחק בעד ונגד בו זמנית בצורה מסוכנת האיובים שלנו לא יבחינו בין ימין לשמאל הם יהרגו את כולם